Despre noi

”Horticultura este o alegere excelentă în carieră dacă dorești să lucrezi în aer liber și să fii aproape de lumea plantelor care ne înconjoară, ne hrănesc, ne purifică aerul și ne oferă un mediu uimitor, verde, sănătos.”

“The man who has planted a garden feels that he has done something for the good of the world.”

Charles Dudley Warner

Prezentare

75+

Ani de Istorie
și Educație

Obiectivul principal al facultăţii noastre îl constituie pregătirea specialiştilor în domeniul legumiculturii, floriculturii şi artei florale, arboriculturii ornamentale şi peisagisticii, pomiculturii, viticulturii şi vinificaţiei, în vederea integrării acestora în activităţi de producţie, cercetare, învăţământ, precum şi alte domenii conexe dictate de exigenţele impuse de economia de piaţă şi în contextul calităţii României de ţară membră a Uniunii Europene.

Facultatea noastră pregăteşte specialişti în domeniul Horticulturii şi pune la dispoziţia studenţilor două modalităţi alternative în dobândirea cunoştinţelor şi competenţelor generale în acest domeniu, sub forma specializărilor Horticultură şi Peisagistică. Facultatea oferă programe de studii universitare, în acord cu prevederile Acordurilor de la Bolognia şi Berlin, pe modelul Licenţă, Master şi Doctorat, compatibile cu sistemul european de credite transferabile şi organizate în cicluri de învăţământ astfel:

Ciclul I
O durată de 4 ani care pregăteşte ingineri;

Ciclul II
O durată de 2 ani care pregăteşte ingineri cu diploma de master;

Ciclul III
O durată de 3 ani care pregăteşte specialişti cu diploma de doctor în horticultură.

În anul 2018 Facultatea de Horticultură din Bucureşti a implinit 70 de ani de la înfiinţare şi tot atâţia ani de activitate neîntreruptă pusă în slujba pregătirii specialiştilor horticultori, iar de 20 de ani şi a specialiştilor peisagişti.

Aniversare Horticultură 70 de ani

Înfiinţarea primei specializări de peisagistică din ţara noastră a fost posibilă, de asemenea la Bucureşti, ca urmare a efortului deosebit a 3 mari personalităţi: D-na Prof. Dr. Ana Felicia Iliescu, D-l Arh. Donose Valentin şi regretatul Ing. Peisagist Florin Teodosiu. Domeniile lor şi-au câştigat astfel, pe bună dreptate, respectul şi consideraţia multor generaţii de ingineri peisagişti şi nu numai.

Istoric

Studiul horticulturii a precedat apariţia unei facultăţi de profil înglobată învăţământului agricol.

  •  Preocuparea pentru problemele de horticultură apare sub forma unor discipline specifice în cadrul programei agronomice.
  • În programa din 1867 a Şcolii de la Pantelimon apare disciplina „Orticultură” predată de H. Dik.

  • În 1875 pe lângă Şcoala de Agricultură şi Silvicultură de la Herăstrău, ia fiinţă o secţie de horticultură, condusă de P. Vansanten – specialist de origine belgiană.

  • Până în 1948 cursurile de profil horticol au fost predate de personalităţi ca: Wilhem Knechtel (1873-1910), Ion Haşeganu (1911-1939), Alexandru Scarlat (1927-1939), Pavel Bobeleanu (1940- 1941), Teodor Bordeianu (1941-1948).

  • În 1948 se înfiinţează Facultatea de Horticultură prin decizia MI 263327 publicată în Monitorul Oficial 249/ 1948.

  • În 1998 se înfiinţează în cadrul Facultăţii de Horticultură prima specializare de Peisagistică din Romania.

Organigrama

Organigrama facultății poate fi vizualizată mai jos.

Membrii comisiei

  • Șef lucr. dr. Marinela Stroe – Preşedinte (responsabil facultate RAC-F)
  • dr. Liliana Bădulescu – Membru
  • Șef lucr. dr. Badea Monica – Membru
  • dr. Toma Florin – Membru
  • dr. Mihaela Georgescu – Membru
  • Șef lucr. dr. Elisabeta Dobrescu – Membru
  • Tănăsescu Anca – Membru

Atribuțiile membrilor:

  • Asigurarea unor standarde ridicate de calitate privind capacitatea instituțională și managerială pentru dezvoltarea unui învățământ superior performant, competitive
  • Ajustarea planurilor de învăţământ în functie de feed-back-ul primit de la angajatori, reprezentanţi ai pieţei forţei de muncă şi a altor organizaţii relevante în vederea inserției rapide a absolventilor pe piața muncii;
  • Perfecționarea permanentă a cadrelor didactice implicate în procesul didactic și de cercetare științifică prin participarea la sesiuni de formare și stimularea acestora pentru depunerea de proiecte și publicare în reviste cotate ISI;
  • Implicarea comunității academice în procesele referitoare la evaluarea, asigurarea calității și diseminarea rezultatelor in vederea corectarii unor aspecte mai putin bune și îmbunătățirea celorlalte;
  • Promovarea principiilor de integritate academică și performanță cu scopul formarii unor comportamente și atitudini corecte, etice pe care studenții să le adopte și în viața de zi cu zi, având în vedere faptul că universitățile/facultatile își instruiesc cursanții pentru dezvoltarea unor cariere viitoare;
  • Realizarea de instruiri și schimburi de experiență în domeniul asigurării calității, inclusiv cu reprezentanti ARACIS;

Evaluare instituțională

Peisagistică

Horticultură